duminică, 26 martie 2017

Raport de colaborare
cu Gimnaziul “I. Danileceac” din or.Cupcini
   La data de 14 martie 2017 în Școala Profesională din or.Cupcini în temeiul contractului de colaborare cu Gimnaziul “I. Danileceac” din or.Cupcini a avut loc vizita elevilor din clasa a VIII-a și VII-a a împreună cu profesorul de educația tehnologică Cojocaru Irina.
Obiectivul colaborării:
   Orientarea profesională prin testarea fiecărui elev la ocupaţia potrivită, respectiv asigurarea unui dublu acord între posibilităţile individuale şi exigenţele profesiilor şi între aspiraţiile individului şi nevoile societăţii, începând cu instruirea gimnazială (elevi din clase 7-9).
   Orientarea profesionala ocupă un loc important în societatea contemporană bazată pe economia liberă, de piață, fiind o problemă și o acțiune pedagogică complexă, acceptată de forurile internaționale, care au preocupări legate de educația tinerelor generații, de asigurarea forței de muncă și a muncitorilor calificați.
   Pentru ca elevul să fie factor activ în procesul propriei orientări profesionale trebuie să fie conștient de importanța actului de alegere a meseriei care îi va direcționa viața sau un anumit număr de ani și de riscurile la care îl expune o alegere greșită. Apoi, participarea conștientă și activă a elevului în acest proces presupune că el să cunoască criteriile unei bune alegeri profesionale și să opereze corect cu ele.
   Existența principiului autodeterminării individuale în alegerea meseriei sugerează ideea că finalul procesului de orientare profesională ar trebui să fie autoorientarea profesională a elevului. Aceasta presupune însă capacitatea de autocunoaștere și autoevaluare a elevului care la vârsta școlară mijlocie, din ciclul gimnazial, ajunge destul de greu și într-un numar restrâns de cazuri la asemenea performanțe (V.Lascus, 2000).
   În cadrul acestei vizite oaspeții au avut posibilitatea de a se familiariza cu atelierile, laboratoarele în proces de lucru la urmatoarele grupe:
  • gr.16, meseria Operator pentru suport tehnic, Instruirea Practică Modulară, tema – Asamblarea și dezasamblarea calculatorului. Maistru-instructor Gudumac Eduard;
  • gr.10, meseria Electrogazosudor-montator-Tăietor cu gaze, Instruirea Practică, tema – Sudarea cu gaz. Maistru-instructor Luzin Roman;
  • gr.24, meseria Bucătar, Instruirea Practică Modulară, tema – Prepararea colțunașilor cu diferite feluri de umplutură. Maistru-instructor Botnari Raisa.
   Copii au rămas impresionați de produse finite la fiecare meserie. Mulți din ei își planifică obținerea unei meserii s-o facă la noi în școală.   
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu