RAPORT DESPRE ACTIVITĂȚILE DESFĂȘURATE
ÎN CADRUL DECADEI LA PROFESIA
”OPERATOR SUPORT TEHNIC AL CALCULATOARELOR”
03.02.2020 – 14.02.2020
Nu există în societatea contemporană nici un domeniu de activitate în care să nu fie nevoie de prelucrarea informaţiei. Acest fapt este incontestabil şi nimeni în prezent nu mai pune întrebarea banală: " La ce servesc calculatoarele?".
Pe parcursul celor 10 zile dedicate meserii
”Operator pentru suportul tehnic al calculatoarelor” am înregistrat rezultate
de succes. Sub egida profesorilor, Eduard Gudumac, Victoria Jelimalai,
Natalia Balan, au fost organizate o serie de activitati extracurriculare. Copiii s-au încadrat în diferite
activități extracuriculare, au participat în diferite ore publice și nu în
ultimul rând au acumulat multe cunoștințe. Pe parcursul acestor zile elevii au
dat dovadă de spirit de echipă și interes pentru profesie.
04.02.2020 Activitate extracuriculim ”În lumea
tehnicii de calcul”
Grupa 26, Victoria Jelimalai
Scopul activității a fost promovarea
activităților de informare / conștientizare / formare a elevilor care vor
fi incurajați să identifice și să exploreze scenarii care ar putea
contribui ridicare nuvelului de
conștientizare pentru studierea obiectelor de profesie. Elevii au formulat
răspunsuri corecte și manifestat încredere în forţele proprii.Ei au demonstrat
interes faţă de profesie și demonstrat creativitate.
06.02.2020 ”Lecție
publică la IPM”
Grupa 26, Edard
Gudumac
Principalele obiective au fost:
Evaluarea nivelului de cunoştinţe acumulate
la modulul V (Instalarea şi depanarea reţelelor de calculatoare)
Evaluarea cunoştinţelor prin intermediul
diferitor metode a gândirii critice( jocuri didactice etc.)
Elevii au fost repartizaţi pe echipe, au
trecut prin mai multe etape a concursului utilizând diferite metode ale
gândirii critice.
10.02.2020 ”Lecție publică la ITM”
Grupa 16, Victoria Jelimalai
Lecția a avut un caracter instrictiv. A
fost legată de experiența de viață a elevilor. Metodele, practice ghidate folosite
la lectie au dat posibilitate tuturor elevilor să participe activ
la procesul de instruire. Comunicarea interactivă și activitățile practice au facilitat perceperea conținutului determinând
dezvoltarea capacităților de lucru.
10.02.2020 Filme educaționale ”Siguranța Online”
11.02.2020 Activitate
extracuriculim ”Bătălia navală”
Grupa 16, Victoria
Jelimalai
Scopul constă în pregătirea
psihologica şi a elevilor pentru
adoptarea şi activitatea lor într-o societate informaţională în continuă
schimbare şi dezvoltarea gândirii algoritmice, accentul fiind pus pe
individualizare şi învăţare permanentă. Sporirea interesului faţă de informatică; Această activitate a
contribuit la consolidarea cunoştinţelor la ITM și IPM.
De asemenea a dus la dezvoltarea
curiozităţii, imaginaţiei, îndrăznelii şi înaintarea ipotezelor pentru
rezolvări nestandarte. Elevii au descoperit părţile estetice ale
informaticii şi procesului de căutare a adevărului.
11.02.2020 Activitate
extracuriculum ”Input Devices”
Grupa 16, Natalia
Balan
Obiectivele propuse pentru această
activitate au fost:
- Lărgirea orizontului de cunoaștere în domeniul profesiei
- Conștientizarea importanței învățării limbii engleze pentru utilizare în activități profesionale
- Dezvoltarea activităților cognitive și creative ale elevilor
- Capacitatea de a asculta pe ceilalți, de a-și respecta opiniile
- Utilizați tehnologiile informației și comunicațiilor în activitățile profesionale.
13.02.2020 Masă
rotunda ”Specialist IT, perspective și oportunități”,
Grupa 16, 26, Eduard
Gudumac
A avut loc o masă rotundă cu participarea
foştilor absolvenţi de la meseria Operator la calculatoare/ Operator cu
suportul tehnic al calculatoarelor.
Principalul obiectiv a fost: efectuarea unui
schimb de opinii a foştilor absolvenţi, care sunt angajaţi în câmpul muncii, informarea
elevilor din anul I şi II cu unele aspecte , caracteristici ale jobului.
La masa
rotundă au participat următorii absolvenţi:
- Danilciac Oleg care este angajat la „Digital Expres”. El ne-a făcut o informaţie despre lucrările efectuate (tablouri, banere, flyere, pliante, buclete etc.)
- Rusu Aspazia 3. Guzun David 4.Cojuhari Ion. Toţi trei sunt angajaţi la parcul industrial din or. Edineţ. De asemenea au participat şi elevii din anul I şi II.
Rusu Aspazia ne-a relatat unele lucrări
efectuate, ne-a povestit despre programele în care sunt efectuate lucrările
date Discuţia a fost foarte interesantă. Sperăm că elevii noştri vor fi
şi ei angajaţi la intreprinderile date.
Ca urmare a transformărilor din societatea
noastră, rolul şcolii constă în dezvoltarea liberă, armonioasă a elevului şi
formarea personalităţii creative, care se poate adapta la condiţiile de
continuă schimbare ale vieţii. - una din principalele probleme ale pedagogiei
şi didacticii în ridicarea interesului elevului faţă de învăţătură. Această
problemă se rezolvă cu succes datorită interacţiunii orelor de curs cu
activităţile extraşcolare.
În organizarea activităţilor la profesie,
noi profesorii ţinem cont de particularităţile de vârstă, de necesităţile şi
interesele elevilor. Accesibilitatea şi posibilitatea îndeplinirii
problemelor cu succes, primirea rezultatelor dorite - sunt nişte imbolduri
importante pentru elevi. Aceasta îi înaripează, contribuie la menţinerea
interesului faţă de profesie.
Săptămâna profesiei foarte
binevenită în Școala Profesională or. Cupcini.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu