miercuri, 19 februarie 2020




RAPORT DESPRE ACTIVITĂȚILE DESFĂȘURATE

ÎN CADRUL DECADEI LA PROFESIA


”OPERATOR SUPORT TEHNIC AL CALCULATOARELOR”


03.02.2020 – 14.02.2020



   Nu există în societatea contemporană nici un domeniu de activitate în care să nu fie nevoie de prelucrarea informaţiei. Acest fapt este incontestabil şi nimeni în prezent nu mai pune întrebarea banală: " La ce servesc calculatoarele?".




   Pe parcursul celor 10 zile dedicate meserii ”Operator pentru suportul tehnic al calculatoarelor” am înregistrat rezultate de succes. Sub egida profesorilor, Eduard Gudumac, Victoria Jelimalai, Natalia Balan, au fost organizate o serie de activitati extracurriculare. Copiii s-au încadrat în diferite activități extracuriculare, au participat în diferite ore publice și nu în ultimul rând au acumulat multe cunoștințe. Pe parcursul acestor zile elevii au dat dovadă de spirit de echipă și interes pentru profesie.


04.02.2020 Activitate extracuriculim ”În lumea tehnicii de calcul”
Grupa 26, Victoria Jelimalai

   Scopul activității a fost promovarea activităților de informare / conștientizare / formare a elevilor care  vor fi incurajați să identifice și să exploreze scenarii care ar putea contribui  ridicare nuvelului de conștientizare pentru studierea obiectelor de profesie. Elevii au formulat răspunsuri corecte și manifestat încredere în forţele proprii.Ei au demonstrat interes faţă de profesie și demonstrat creativitate.




06.02.2020 ”Lecție publică la IPM”
Grupa 26, Edard Gudumac

   Principalele obiective au fost:
   Evaluarea nivelului de cunoştinţe acumulate la modulul V (Instalarea şi depanarea reţelelor de calculatoare)
   Evaluarea cunoştinţelor prin intermediul diferitor metode a gândirii critice( jocuri didactice etc.)
   Elevii au fost repartizaţi pe echipe, au trecut prin mai multe etape a concursului utilizând diferite metode ale gândirii critice.




10.02.2020 ”Lecție publică la ITM”
Grupa 16, Victoria Jelimalai

   Lecția a avut un caracter instrictiv. A fost legată de experiența de viață a elevilor. Metodele, practice ghidate folosite la lectie au dat posibilitate tuturor elevilor să participe activ la procesul de instruire. Comunicarea interactivă și activitățile practice au  facilitat perceperea conținutului determinând dezvoltarea capacităților de lucru.





10.02.2020 Filme educaționale ”Siguranța Online”

11.02.2020 Activitate extracuriculim ”Bătălia navală”
Grupa 16, Victoria Jelimalai

   Scopul constă în pregătirea psihologica şi  a elevilor pentru adoptarea şi activitatea lor într-o societate informaţională în continuă schimbare şi dezvoltarea gândirii algoritmice, accentul fiind pus pe individualizare şi învăţare permanentă. Sporirea interesului faţă de informatică; Această activitate a contribuit la consolidarea cunoştinţelor la ITM și IPM.
   De asemenea a dus la dezvoltarea curiozităţii, imaginaţiei, îndrăznelii şi înaintarea ipotezelor pentru rezolvări nestandarte. Elevii au descoperit părţile estetice ale informaticii şi procesului de căutare a adevărului.




11.02.2020 Activitate extracuriculum ”Input Devices”
Grupa 16, Natalia Balan

   Obiectivele propuse pentru această activitate au fost:
  • Lărgirea orizontului de cunoaștere în domeniul profesiei
  • Conștientizarea importanței învățării limbii engleze pentru utilizare în activități profesionale
  • Dezvoltarea activităților cognitive și creative ale elevilor
  • Capacitatea de a asculta pe ceilalți, de a-și respecta opiniile
  • Utilizați tehnologiile informației și comunicațiilor în activitățile profesionale.



13.02.2020 Masă rotunda ”Specialist IT, perspective și oportunități”,
Grupa 16, 26, Eduard Gudumac

   A avut loc o masă rotundă cu participarea foştilor absolvenţi de la meseria Operator la calculatoare/ Operator cu suportul tehnic al calculatoarelor.
   Principalul obiectiv a fost: efectuarea unui schimb de opinii a foştilor absolvenţi, care sunt angajaţi în câmpul muncii, informarea elevilor din anul I şi II cu unele aspecte , caracteristici ale jobului.
   La masa rotundă au participat următorii absolvenţi:

  1. Danilciac Oleg care este angajat la „Digital Expres”. El ne-a făcut o informaţie despre lucrările efectuate (tablouri, banere, flyere, pliante, buclete etc.) 
  2. Rusu Aspazia 3. Guzun David 4.Cojuhari Ion. Toţi trei sunt angajaţi la parcul industrial din or. Edineţ. De asemenea au participat şi elevii din anul I şi II.
   Rusu Aspazia ne-a relatat unele lucrări efectuate, ne-a povestit despre programele în care sunt efectuate lucrările date Discuţia a fost foarte interesantă. Sperăm că elevii noştri vor fi şi ei angajaţi la intreprinderile date.




   Ca urmare a transformărilor din societatea noastră, rolul şcolii constă în dezvoltarea liberă, armonioasă a elevului şi formarea personalităţii creative, care se poate adapta la condiţiile de continuă schimbare ale vieţii. - una din principalele probleme ale pedagogiei şi didacticii în ridicarea interesului elevului faţă de învăţătură. Această problemă se rezolvă cu succes datorită interacţiunii orelor de curs cu activităţile extraşcolare.
   În organizarea activităţilor la profesie, noi profesorii ţinem cont de particularităţile de vârstă, de necesităţile şi interesele elevilor. Accesibilitatea şi posibilitatea îndeplinirii problemelor cu succes, primirea rezultatelor dorite - sunt nişte imbolduri importante pentru elevi. Aceasta îi înaripează, contribuie la menţinerea interesului faţă de profesie.
   Săptămâna profesiei foarte binevenită în Școala Profesională or. Cupcini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu